رشد ماهی قزل آلا خال قرمز در ایران

چه عواملی در رشد ماهی قزل آلا تأثیر دارد؟ رشد ماهی قزل آلا خال قرمز در ایران چگونه است؟ در مورد ماهی قزل آلا خال قرمز چه می دانید؟ مطلب زیر را مطالعه نموده تا جواب سؤالات خود را دریافت کنید.
ماهی قزل آلا از جمله ماهیان سردآبی است که در مناطق شمالی کشور ایران یافت می شود. این ماهی از جمله ماهیان آزاد است و از باله دمی بسیار بزرگی برخوردار بوده ولی جثه این ماهی کوچک می باشد. ماهی قزل آلا می تواند تا 140 سانتی متر نیز رشد داشته باشد و وزن ایده آل این ماهی حدود 5 کیلوگرم است.
ماهی قزل آلا در انواع مختلفی چون رنگین کمان و خال قرمز یافت می شود و بیش ترین تخم ریزی این ماهی در ماهی های بهمن و اسفند صورت می گیرد. البته ماهی قزل آلا خال قرمز از مرغوب ترین ماهی های قزل آلا محسوب می شود که در ادامه بیش تر در مورد آن توضیح داده شده است.

کلیاتی در مورد ماهی قزل آلا خال قرمز

ماهی قزل آلا خال قرمز یا خال سرخ دارای نام های زیادی است که آن را در بسیاری از مناطق با نام قزل آلای خال قهوه ای می شناسند. این ماهی از جمله ماهیان آب های شیرین بوده است و در رودخانه ها و دریاچه ها یافت می شود. ماهی قزل آلا خال قرمز از جمله ماهیان آزاد به شمار می رود و نسبت به درجه حرارت و مواد غذایی بسیار حساس است.
ماهی قزل آلا خال قرمز به دلیل این که از دست انسان غذایی نمی ستاند و یا این که شرایط پرورش این ماهی بسیار دشوار است، مورد پرروش قرار نمی گیرد، در رودخانه ها نیز با کمیاب بودن این ماهی مواجه هستیم.
ماهی قزل آلا خال قرمز در ایران با رشد کمی برخوردار است و البته صید این ماهی بسیار دشوار بوده و بیش ترین ماهی که در ایران پرورش داده می شود، ماهی قزل آلا رنگین کمان نام دارد. این ماهی به صورت پرورشی نیز یافت می شود و بیش از ماهی خال قرمز مورد توجه قرار می گیرد. از خصوصیات ماهی قزل آلا خال قرمز که آن را از ماهی رنگین کمان متمایز می کند، مرغوب تر بودن گوشت خال قرمز و باهوش تر بودن این ماهی است.

عوامل مؤثر بر رشد ماهی قزل آلا

  1. عوملی محیطی چون نور، تراکم ماهی، دمای آب، اکسیژن محلول در آب، آمونیاک، پی اچ آب، گاز کربنیک، نتریت و نیترات موجود در آب، املاح محلول در آب و فلزات سنگین
  2. عومل تغذیه ای چون پروتئین ها، چربی ها، قند ها، ویتامین ها، مواد معدنی
  3. هضم و جذب غذا در لوله گوارشی و سوخت و ساز غذا در بدن ماهی که البته به عواملی چون درجه حرارت آب، نوع غذا و… بستگی دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما