بهترین غذای پرورش و رشد ماهی قزل آلا

بهترین غذا برای رشد ماهی قزل آلا چه می باشد؟ روش های غذادهی به ماهی قزل آلا را نام ببرید. از چه غذایی برای پرورش ماهی قزل آلا استفاده می شود؟
ماهی قزل آلا از دسته ماهیان مرغوب شمال کشور بوده است که دارای ارزش غذایی و اقتصادی بالایی می باشد. این ماهی در انواع مختلفی یافت می شود که می توان به ماهی قزل آلا رنگین کمان و خال قرمز اشاره نمود. یکی از عواملی که در پرورش ماهی قزل آلا باید مورد توجه قرار گیرد، مسئله غذادهی به ماهی می باشد که در ادامه در مورد آن صحبت شده است.

روش های غذادهی به ماهی قزل آلا چیست؟

غذادهی با دست: یکی از روش های متداولی که در کشور ایران نیز صورت می گیرد، غذادهی با دست می باشد. در این روش با استفاده از دست و بدون کمک دستگاه های اتومات غذادهی به ماهی انجام می شود. البته در این روش باید تمام سعی و تلاش خود را در رساندن غذا به همه ماهی ها به کار ببرید. ناگفته نماند که این روش توصیه شده نمی باشد چرا که به یک اندازه غذا بین ماهی ها پخش نمی گردد و بخشی از آن در هنگام غذا دادن در هوا معلق می ماند.
غذادهی با دستگاه اتومات: این روش یکی از بهترین روش های غذادهی به ماهی ها می باشد که به چندین دسته تقسیم بندی می شود که می توان به غذاده آلن، غذاده نیلسن و غذاده پاندولی اشاره نمود. در این روش به طور کلی بین ماهی ها غذا پخش می گردد و کمترین هدررفت را به دنبال دارد.

غذای ماهی قزل آلا

 

بهترین انواع غذای ماهی قزل آلا

غذای ماهی قزل آلا در هر مرحله از رشد این ماهی متفاوت بوده است که با توجه به اندازه و وزن ماهی به آن ها غذا داده می شود. البته در ترکیب غذای ماهی قزل آلا سه گونه جیره وجود دارد که می توان به غذای استارتر، غذای رشد و غذای پرواری اشاره نمود. در تغذیه ماهی قزل آلا از غذای تر، غذای خشک و مرطوب نیز استفاده می شود که از غذای تر این ماهی می توان به ماهی کیلکا تازه اشاره کرد.
غذای خشک ماهی قزل آلا از ترکیب چندین ماده غذایی خشک تولید شده است و به صورت حبه ای و فشرده به ماهی داده می شود و البته اندازه های این غذا ها متفاوت بوده است و در درجه بندی یک، دو، سه و چهار در بازار به فروش می رسد و به صورت پلت شده تقسیم بندی می شوند.
در مورد غذای مرطوب گفته شده است که درصد رطوبت در این غذا از غذا تر بسیار کمتر بوده است و میزان درصد آن به 25 الی 45 درصد می رسد و به صورت چرخ کرده به ماهی داده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما