خواص ماهی قزل آلا رنگین کمان ایرانی

این مطلب در ابتدا به معرفی ماهی قزل آلا پرداخته است و بعد از آن در مورد ماهی قزل آلا رنگین کمان مطالبی گفته است. خواص ماهی قزل آلا ایرانی چه می باشد؟
ماهی قزل آلا گونه ای از مرغوب ترین انواع ماهی شمال ایران بوده است که با قیمت بسیار مناسبی در بازار به فروش می رسد. البته این ماهی جزء ماهیان سردآبی و آزاد می باشد از بدنی فشرده و باله دمی بلندی برخوردار است. ماهی قزل آلا می تواند تا 140 سانتی متر رشد داشته باشد و بیش ترین وزن این ماهی حدود 5 کیلوگرم بوده است. ماهی قزل آلا در انواع مختلفی چون رنگین کمان و خال قرمز یافت می شود و در این مطلب در مورد ماهی قزل آلا رنگین کمان صحبت شده است.

اطلاعاتی در مورد ماهی قزل آلا رنگین کمان

ماهی قزل آلا رنگین کمان یکی از گونه های محبوب ماهی قزل آلا است که از 8 باله توسعه یافته برخوردار می باشد. این ماهی دارای بدنی کشیده بوده و از بالچه چربی تشکیل شده است. این ماهی از جمله آزاد ماهیان به شمار می رود و از دهانی بسیار بزرگ برخوردار است که می تواند طعمه های بزرگی را شکار نماید. رنگ ماهی قزل آلا زرد روشن می باشد و بر روی آن نواری رنگین کمانی دیده می شود و به همین دلیل نام آن را ماهی قزل آلا رنگین کمان نهاده اند. طول ماهی قزل آلا رنگین کمان به 40 سانتی متر رسیده و وزن این ماهی به 1.3 کیلوگرم نزدیک شده است.
بهترین دما برای رشد این ماهی از 15 الی 17 درجه سانتی گراد می باشد و البته باید بدانید که دما می تواند در رشدف توانایی گوارشی و جذب غذا ماهی قزل آلا رنگین کمان بسیار تأثیرگذار باشد. البته فعالیت های آنزیمی این ماهی مربوط به درجه حرارت است و باید به این موضوع دقت نمود. البته این ماهی از ماهیان سردآبی محسوب می شود و از روده ای کوتاه برخوردار است و به همین دلیل بیش ترین غذای این ماهی ها را گوشت تشکیل می دهد. این ماهی از غذا هایی چون لارو حشرات، سخت پوستان، نرمتنان، ماهیان ریز و… تغذیه می کند.

خواص ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا از سلنیوم بسیار زیادی برخوردار می باشد که اسید های چرب غیر اشباع و همچنین ویتامین D در این ماهی باعث شده است تا قند خون انسان با خوردن ماهی قزل آلا تنظیم گردد. البته باید بدانید که با وجود اسید های چرب غیر اشباع و همچنین اسید های آمینه در درمان و پیشگیری بیماری های قلبی و عروقی بسیار مفید می باشد و همچنین به کاهش کلسترول خون نیز کمک می کند. یکی دیگر از خواص ماهی قزل آلا جلوگیری از بروز سرطان می باشد و شما می توانید با مصرف ماهی قزل آلا بیماری های چشمی از جمله خستگی، خشکی چشم، کوری و همچنین بیماری های مغزی را نیز درمان نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما