صید ماهی قزل آلا در شمال ایران

در مورد ماهی قزل آلا چه می دانید؟ آیا ماهی قزل آلا جزء ماهیان شمال کشور محسوب می شود یا جنوب؟ صید ماهی قزل آلا در کشور ایران چگونه می باشد؟
ماهی قزل آلا یکی از مرغوب ترین ماهی های شمال کشور محسوب می شود که در انواع مختلفی وجود دارد. این ماهی از جمله ماهیان سردآبی و آزاد به شمار می رود و از بدنی فشرده برخوردار بوده که به صورت نامحسوسی دیده می شود. این ماهی از باله دمی بلندی برخوردار است و بلندی باله ان وجه تمایزی بین ماهی های شمال می باشد. ماهی قزل آلا در وزن های 5 کیلوگرمی نیز دیده شده است و طول این ماهی به 140 سانتی متر نیز رسیده و بزرگترین ماهی قزل آلا معرفی شده است.
ماهی قزل آلا در فصل زمستان شروع به تخم ریزی می کند و برای انجام این عملیات به رودخانه ها پناه می برند و در آنجا تخم ریزی کرده و دوباره به دریا بر می گردد. این ماهی می تواند تا 10 هزار عدد تخم را از خود خارج نماید و همچنین از معروف ترین انواع ماهی قزل آلا می توان به رنگین کمان و خال قرمز اشاره کرد. ماهی قزل آلا خال قرمز یکی از زیباترین و برترین ماهی های قزل آلاست که البته به صورت بسیار کمیابی در شمال کشور ایران یافت می شود و بیش تر عمر خود را در رودخانه ها سپری می کند. این ماهی به هیچ عنوان قابل پرورش نمی باشد ولی در عوض ماهی قزل آلا رنگین کمان با رشد و پرورش خوبی همراه است.
ماهی قزل آلا از غذا های گوشتی مصرف می کند و البته عمده ترین غذا برای این ماهی می توان به غذا های زنده چون دکاپودا، آمفی پودا و… اشاره کرد. این ماهی در رودخانه های زاینده رود، تجن، کارون و دجله یافت می شود و بیش ترین مکان زندگی این ماهی ها در آب هاب سرد و نهر ها می باشد. بهترین دما برای تخم ریزی ماهی قزل آلا دمای 11 الی 12 درجه سانتی گراد می باشد و این ماهی سازگاری خوبی با محیط های مختلف دارند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

صید ماهی قزل آلا در ایران

ماهی قزل آلا از ارزش غذایی و اقتصادی بسیار بالایی برخوردار می باشد و به همین دلیل برای صید این ماهی باید نکاتی را رعایت کرد و از جمله این نکات می توان به محل زندگی آن، تغذیه ماهی و… اشاره کرد. در بالا در مورد تغذیه و محل زندگی ماهی قزل آلا مطالبی بیان شده است و شما می توانید با مطالعه دقیق آن به صید ماهی قزل آلا بپردازید.
البته باید توجه داشته باشید برای صید ماهی قزل آلا باید از طعمه های مصنوعی و طبیعی استفاده کنید. صید این ماهی با استفاده از سیستم لانسه کشی، سیستم فلای فیشینگ، کف خواب و… صورت می گیرد و همچنین صید این ماهی صید ورزشی محسوب می شود. در صید ماهی قزل آلا انتخاب نخ یکی از گزینه های مهم به شمار می رود و دومین مسئله این است که این ماهی از ماهیان مهاجم به شمار می رود و بهترین طعمه برای آن ها موجودات آبزی و غیر آبزی می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما