زیستگاه ماهی قزل آلا خال قرمز ایرانی

ماهی قزل آلا از جمله ماهی های مرغوب شمالی است که در انواع مختلفی یافت می شود. آیا می دانید زیستگاه اصلی ماهی قزل آلا خال قرمز ایرانی در کدام قسمت از ایران می باشد؟
ماهی قزل آلا یکی از مرغوب ترین ماهی شمال ایران بوده است که در زیر گروه ماهیان آزاد قرار گرفته و همچنین این ماهی از جمله ماهیان سردآبی است. ماهی قزل آلا به دو صورت دریایی و پرورشی یافت می شود که از بهترین آن ها می توان به ماهی قزل آلا دریایی یا وحشی اشاره کرد. در مورد شکل ظاهری ماهی قزل آلا می توان گفت که این ماهی از بدنی کشیده و فشرده برخوردار بوده و باله دمی آن نسبت به دیگر انواع ماهی ها بلند تر می باشد. وزن ماهی قزل آلا به 5 کیلوگرم نیز نزدیک می شود و البته به صورت فیله ای بیش تر در بازار به فروش می رسد.

در مورد ماهی قزل آلا خال قرمز بیش تر بدانید

ماهی قزل آلا خال قرمز گونه ای از مرغوب ترین ماهی های سردآبی است که در رودخانه ها بیش تر یافت می شود. این ماهی برای تخم ریزی به رودخانه ها می رود و دوباره به اقیانوس ها باز می گردد. این ماهی در رودخانه ها و آب های شیرین به دنبال غذا می رود و البته از مرغوب ترین آزاد ماهیان به شمار می رود.
ماهی قزل آلا خال قرمز نسبت به محیط اطراف خود و شرایط محیطی بسیار حساس می باشد و البته نمی توان این ماهی را به هیچ وجه پرورش داد. این ماهی از انواع دیگر ماهی قزل آلا باهوش تر بوده است و از دست انسان هیچ غذایی را نمی گیرد و به همین دلیل است که فقط به صورت دریایی به فروش می رسد. ماهی قزل آلا خال قرمز به دلیل این که مورد پرورش قرار نمی گیرد کمتر از گونه های دیگر یافت می شود و کمیاب تر می باشند.
ماهی قزل آلا خال قرمز از ماهیان شکارچی بوده است و برای تقویت خود از غذای زیادی تغذیه می کند. البته نام این ماهی قزل آلا خال سرخ و قهوه ای نیز می باشد. بهتر است بدانید که ماهی قزل آلا خال قرمز نسبت به ماهی های دیگر از گوشت مرغوب تری برخوردار بوده و قیمت آن از ماهی قزل آلا رنگین کمان بیش تر می باشد.

خال قرمز

زیستگاه اصلی ماهی قزل آلا خال قرمز

ماهی قزل آلا خال قرمز گونه ای از مرغوب ترین انواع ماهی قزل آلا می باشد که در رودخانه های مختلفی از ایران پراکنش داده شده است. البته زیستگاه اصلی این ماهی در رودخانه کرج می باشد که تحت حفاظت مسئولین است. البته این رودخانه با وجود حصار هایی که دارد باز در معرض آلودگی قرار گرفته است و این موضوع می تواند برای زندگی ماهی ها خطر آفرین باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما