صید انواع ماهی قزل آلا در کشور ایران

آیا می دانید ماهی قزل آلا در کشور ایران چگونه صید می شود؟ در مورد انواع ماهی قزل آلا چه می دانید؟ کدام یک از انواع ماهی قزل آلا مرغوب تر می باشد و بیش ترین فروش را در بازار دارد؟
ماهی قزل آلا گونه ای از برترین انواع ماهی کشور می باشد که در انواع مختلفی رشد و پرورش داده می شود. این ماهی از نظر گوشت مرغوب بوده و به دلیل قیمت مناسب در بازار با فروش خوبی همراه می باشد. گوشت ماهی قزل آلا سفید و نرم بوده و از خواص زیادی برخوردار است و به دلیل داشتن جیوه کم برای مادران باردار بسیار مناسب می باشد.
ماهی قزل آلا از گونه ماهیان سردآبی بوده است و همچنین می توان گفت که این ماهی از بدنی کشیده و فشرده ای برخوردار بوده و گاهی طول ماهی قزل آلا برابر با 140 سانتی متر می شود و همچنین می توان گفت که این ماهی از آزاد ماهیان به شمار می رود و نسبت به آن ها از باله دمی بزرگتری برخوردار است.

در مورد ماهی قزل آلا رنگین کمان چه می دانید

ماهی قزل آلا رنگین کمان گونه ای از ماهی قزل آلا بوده است که دارای بدنی کشیده و باله های 8 تایی توسعه یافته ای می باشد. این ماهی از یک بالچه چربی برخوردار است که آن را از دیگر انواع ماهی ها متمایز می کند. گونه رنگین کمان ماهی قزل آلا به دلیل شرایط مناسب زیست محیطی در ایران به طور جدی پرورش داده می شود و بیش ترین فروش را در بازار ایران به خود اختصاص داده است. این ماهی از طعمه های بزرگی برای تغذیه استفاده می کند چرا که از دهانی بزرگ و دندان های تیزی برخوردار است.

رنگین کمان

اطلاعات کلی در مورد ماهی قزل آلا خال قرمز

ماهی قزل آلا خال قرمز گونه ای از مرغوب ترین ماهی شمال ایران می باشد که در رودخانه ها بیش تر به شنا می پردازند. این ماهی نسبت به ماهی قزل آلا رنگین کمان باهوش تر بوده است و البته به صورت پرورشی یافت نمی شود چرا که اولاً از دست انسان غذا نمی خورد و ثانیاً از شرایط زیست محیطی متفاوت و سختی برخوردار است. فروش این ماهی در بازار به دلیل کمیاب بودن آن کم می باشد ولی از نظر گوشت مرغوب تر از سایر قزل آلا ها می باشد. این ماهی با نام قزل آلا قهوه ای نیز در بازار شناخته می شود و از ماهیان شکارچی و پراشتها معرفی شده است.

خال قرمز

صید انواع ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا با روش های مختلفی صید می شود که می توان اولین نکته در مورد صید ماهی قزل آلا به انتخاب درست نخ اشاره کرد. ماهی قزل آلا را می توان با طعمه هایی چون حشرات مصنوعی، کرم بچه ماهی، سافت بایت ها، ماهی های ژله ای، انواع لانسه ها و… صید نمود. البته بهترین روش برای صید ماهی قزل آلا استفاده از طعمه طبیعی و استفاده از سیستم اسپنینگ می باشد.
در مورد صید ماهی قزل آلا باید دقت داشته باشید که نسبت به صدا حساس می باشد و باید در محیطی کاملاً آرام صید صورت گیرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما