تفاوت ماهی سالمون با قزل آلا ایرانی چیست

در مورد ماهی سالمون و قزل آلا چه می دانید؟ تفاوت ماهی سالمون با ماهی قزل آلا ایرانی در چیست؟ از نظر کیفیت ماهی سالمون مرغوب تر است یا ماهی قزل آلا؟
ماهی سالمون و قزل آلا از جمله ماهی های شمال کشور محسوب می شوند که هر کدام از نظر شکل ظاهری دارای تفاوت هایی می باشند. البته افرادی که از تفاوت این دو ماهی اطلاعی ندارند، در خرید ماهی سالمون و قزل آلا دچار مشکل می شوند. البته باید بدانید که خواص ماهی سالمون بیش تر است و از قیمت بالایی برخوردار است که در ادامه بیش تر در مورد آن ها صحبت شده است.

در مورد ماهی سالمون چه می دانید

ماهی آزاد یا به اصطلاح ماهی سالمون گونه ای از عالی ترین و مرغوب ترین انواع ماهی شمال محسوب می شود که دارای خواص بیشماری می باشد. این ماهی از گوشت مرغوبی برخوردار بوده و اسیدآمینه تیروزین زیادی برخوردار است و باعث شده است تا متابولیسم بدن را افزایش دهد. این ماهی از انواع ویتامین های دی و ای تشکیل شده است و برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد.
بهتر است بدانید که ماهی سالمون از نظر خواص از دیگر انواع ماهی های شمال مرغوب تر بوده است و میزان امگا3 که در این ماهی وجود دارد بیش تر از ماهی های دیگر است. این ماهی از آزاد ماهیان به شمار می رود و همانند ماهی قزل آلا برای تخم ریزی به رودخانه ها پناه می آورد.

تفاوت ماهی سالمون با قزل آلا

در مورد ماهی قزل آلا بیش تر بدانید

ماهی قزل آلا از جمله بهترین ماهی های شمالی ایران بوده است که دارای انواع مختلفی است که از معروف ترین انواع ماهی قزل آلا می توان به قزل آلا خال قرمز و قزل آلا رنگین کمان اشاره کرد. این ماهی از جمله ماهی های سردآبی بوده که در زیرگروه آزاد ماهیان قرار گرفته است. ماهی قزل آلا از بدنی فشرده برخوردار می باشد و باله دمی این ماهی نسبت به دیگر انواع ماهی های آزاد بزرگتر می باشد. وزن این ماهی گاهی به 5 کیلوگرم نیز می رسد و البته این ماهی در طول های 140 سانتی متری نیز دیده شده است.

تفاوت ماهی سالمون با قزل آلا

تفاوت ماهی سالمون با قزل آلا

ماهی قزل آلا با سالمون از نظر خواص از یکدیگر متفاوت هستند و می توان گفت که ماهی سالمون مقدار بیش تری املاح در خود ذخیره کرده است که در ماهی قزل آلا این میزان دیده نمی شود. گوشت ماهی سالمون نارنجی رنگ بوده و به دلیل همین از خواص بیش تری برخوردار است در حالی که گوشت ماهی قزل آلا سفید رنگ می باشد.
البته ماهی قزل آلا و سالمون از نظر ظاهر نیز متفاوت هستند که می توان گفت نیمه پایین تنه ماهی سالمون از هیچ خالی برخوردار نیست ولی در ماهی قزل آلا خال های زیادی در نیمه پایین دیده می شود. فک بالای ماهی سالمون از چشم آن بالاتر نمی باشد ولی فک بالای ماهی قزل آلا از چشمان آن بالاتر رفته است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما