نگهداری ماهی قزل آلا رنگین کمان در منزل

ماهی قزل آلا رنگین کمان گونه ای از معروف ترین ماهی های قزل آلا بوده است که البته می توان این ماهی را در منزل نگهداری کرد. برای نگهداری ماهی قزل آلا باید چه شرایطی مهیا شود.
ماهی قزل آلا یکی از گونه های سردآبی ماهیان خزر می باشد که در زمره آزاد ماهیان قرار گرفته است. این ماهی طولی برابر با 140 سانتی متر نیز می رسد و وزن آن حدود 5 کیلوگرم می باشد. ماهی قزل آلا از باله های چربی برخوردار می باشد که تعداد فلس های موجود بر روی این باله از 14 الی 19 عدد می باشد. ماهی قزل آلا در فصل زمستان شروع به تخم ریزی می کند و می توان گفت که این ماهی می تواند تا 10000 عدد تخم از خود استخراج کند و برای تخم ریزی به رودخانه ها هجوم می آورد.

در مورد ماهی قزل آلا رنگین کمان بیش تر بدانید

ماهی قزل آلا رنگین کمان گونه ای دیگر از آزاد ماهیان به شمار می رود و از 8 باله توسعه یافته برخوردار می باشد. این ماهی از بدنی کشیده و بالچه چربی برخوردار می باشد و دهان ماهی قزل آلا رنگین کمان بسیار بزرگ بوده و می تواند از طعمه های بزرگ نیز برای تغذیه استفاده کند. این ماهی دارای بدن و سری زرد رنگ می باشد و البته بر روی بدن ماهی قزل آلا رنگین کمان لکه های تیره ای دیده می شود و در کناره بدن ماهی نواری رنگین کمانی مشاهده شده که زیبایی این ماهی را دو چندان کرده است.
ماهی قزل آلا رنگین کمان از جمله ماهیان سردآبی است که در بخش های مختلفی از ایران پرورش داده می شود و البته بیش ترین پرورش ماهی در کشور ایران مختص به همین نوع ماهی می باشد. ماهی قزل آلا رنگین کمان از گوشت نرم و مرغوب برخوردار بوده و می توان در شرایط مختلف این ماهی را نگهداری کرد.

نگهداری ماهی قزل آلا در منزل

اگر به دنبال راهی برای نگهداری ماهی قزل آلا در منزل می باشید، بهتر است بدانید که بهترین دما برای رشد ماهی قزل آلا 12 الی 18 درجه سانتی گراد می باشد و البته اگر دمای آب پرورش دهنده ماهی قزل آلا به 24 رسید باعث می شود تا ماهی تلف شود. PH آبی که برای ماهی قزل آلا رنگین کمان در نظر گرفته شده است، حدود 6.8 الی 8.4 می باشد و همچنین شوری آب موردنیاز برای نگهداری و پرورش ماهی قزل آلا PPT30 می باشد.
این ماهی به دلیل داشتن پروتئین بسیار زیاد در کشور ایران موردتوجه قرار می گیرد و بیش ترین پرورش را به خود اختصاص داده است. شرایط برای رشد بهتر ماهی قزل آلا باید فراهم گردد تا در کسری از زمان بتوان به نتیجه مطلوبی رسید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما