قیمت خرید غذای ماهی قزل آلا ایرانی

غذای ماهی قزل آلا چه می باشد و چگونه باید به ماهی قزل آلا غذا داد؟ قیمت خرید غذای ماهی قزل آلا ایرانی چقدر رقم خورده است؟ در مورد ماهی قزل آلا چه می دانید؟
ماهی قزل آلا گونه ای از مرغوب ترین ماهی های سردآبی است که در زیرگروه ماهیان آزاد قرار گرفته است. از خصوصیات ظاهری ماهی قزل آلا می توان به بدن فشرده و باله دمی بزرگ این ماهی اشاره کرد. البته ماهی قزل آلا دارای بالچه چربی می باشد که آن را از دیگر انواع ماهیان آزاد متمایز می کند و همچنین بر روی بالچه چربی و خط جانبی این ماهی تعداد 14 الی 19 عدد فلس دیده می شود. بزرگترین قزل آلا 140 سانتی متر و 5 کیلوگرم می باشد.
ماهی قزل آلا در انواع مختلفی یافت می شود که می توان به مواردی چون قزل آلا رنگین کمان و خال قرمز اشاره کرد. ماهی قزل آلا رنگین کمان گونه پرورشی کشور ایران بوده است و البته مرغوب ترین نوع قزل آلا، قزل آلا خال قرمز می باشد. ماهی قزل آلا خال قرمز در رودخانه ها کمیاب بوده است و البته مورد پرورش قرار نمی گیرد.

تغذیه ماهی قزل آلا چیست

یکی از عواملی که در رشد ماهی قزل آلا به شدت تأثیرگذار می باشد، غذای ماهی قزل آلا نام دارد. از روش های غذا دادن ماهی قزل آلا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

از برترین روش های غذادهی استفاده از روش های اتومات می باشد که البته این روش خود به سه دسته تقسیم بندی می شود که می توانید به موارد زیر توجه کنید.

  • غذاده آلن
  • غذاده نیلسن
  • غذاده پاندولی

دیگر مواردی که در رشد قزل آلا تأثیرگذار می باشد، کیفیت و مقدار غذا می باشد و همچنین در این باره می توان بیاناتی مطرح کرد که تعداد دفعات غذادهی به ماهی قزل آلا می تواند در میزان بقا و رشد ماهی تأثیر زیادی داشته باشد. بهترین زمان دادن غذا به ماهیان زمانی که هوا رو به روشنایی می رود و آخرین وعده غذایی آن زمانی است که هوا رو به تاریک شدن می رود.
البته با گذشت زمان جیره غذایی ماهی قزل آلا متفاوت می باشد و این دلیل رابطه مستقیمی با وزن و اندازه ماهی در این دوره داشته است. از جیره های غذایی که برای رشد ماهی قزل آلا استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • غذای استارتر
  • غذای رشد
  • غذای پرواری

بر اساس رطوبت و نوع غذا، تغذیه ماهی قزل آلا به دو دسته زیر تقسیم بندی می شود:

  1. غذای خشک
  2. غذای تر

قیمت خرید غذای قزل آلا ایرانی

در مورد خوراک و غذای ماهی قزل آلا می توان گفت که در هر دوره باید ماهی از غذای ویژه ای تغذیه کند تا به رشد مطلوبی برسد. البته قیمت خوراک ماهی قزل آلا در هر دوره متفاوت می باشد و می توان گفت که قیمت خوراک پیش آغازین قزل آلا در هر کیلو 95000 ریال و خوراک آغازین این ماهی با قیمت 88200 ریال به فروش می رسد. در مورد ارزش خوراک انگشت قد ماهی قزل آلا یا همان مرحله پیش پرواری می توان گفت که با قیمت 4800 ریال در بازار به فروش می رسد.
قیمت خوراک پرواری ماهی قزل آلا 37600 ریال می باشد و خوراک رنگدانه ماهی قزل آلا 41400 ریال به فروش می رسد. برای خرید و فروش انواع خوراک ماهی قزل آلا و همچنین اطلاع از قیمت روز آن می توانید با شماره زیر در تماس باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما