شکار ماهی قزل آلا مرغوب خال قرمز ایرانی

ماهی قزل آلا از جمله مرغوب ترین ماهی های شمال است. شکار ماهی قزل آلا چگونه صورت می گیرد؟ ماهی قزل آلا خال قرمز ایرانی مرغوب تر است یا قزل آلا رنگین کمان؟
ماهی قزل آلا از جمله مرغوب ترین و در عین حال ارزانترین ماهی های شمال کشور به شمار می رود و بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده است. این ماهی از زیرگروه ماهی های آزاد بوده و از ماهیان سردآبی به شمار می رود. ماهی قزل آلا از بدنی کشیده و فشرده برخوردار می باشد و دارای باله دمی بزرگتری نسبت به ماهیان آزاد می باشد.
در مورد ماهی قزل آلا می توان گفت که این ماهی در انواع مختلفی در قسمت های شمالی کشور به ویژه در رودخانه ها یافت می شود و این ماهی برای تخم ریزی نیز به رودخانه ها پناه می برد و تعداد تخم های این ماهی به 10 هزار عدد می رسد. از انواع ماهی قزل آلا می توان به مواردی چون قزل آلا رنگین کمان و قزل آلا خال قرمز اشاره کرد. در این مطلب بیش تر در مورد ماهی قزل آلا خال قرمز و راهکار های صید این ماهی صحبت شده است.

اطلاعاتی در مورد زندگی ماهی قزل آلا خال قرمز

ماهی قزل آلا خال قرمز که در برخی از مکان ها با نام ماهی قزل آلا خال سرخ و قزل آلا قهوه ای معرفی می شود یکی از مرغوب ترین انواع ماهی های شمال کشور محسوب می شود. این ماهی از گوشت مرغوب تری برخوردار بوده و نسبت به ماهی قزل آلا رنگین کمان باهوش تر می باشد. البته باید بدانید که ماهی قزل آلا خال قرمز از آزاد ماهیان به شمار می رود و همچنین این ماهی نسبت به تغییرات دما و غذا بسیار حساس بوده و در هیچ کجای جهان مورد پرورش قرار نمی گیرد چرا که این ماهی از دست انسان غذا را نمی پذیرد و به همین دلیل رشد آن کم شده و به صورت کمیابی در رودخانه ها یافت می شود.
ماهی قزل آلا خال قرمز از ماهی قزل آلا رنگین کمان مرغوب تر بوده است و گوشت آن لذیذتر می باشد چرا که در رودخانه ها رشد می کند و از منابع طبیعی برای رشد استفاده می کند. ماهی های خال قرمز جوان بیش تر اوقات خود را در سطح آب می گذرانند و همچنین می توان گفت که قزل آلا خال قرمز نر در سن 3 سالگی و قزل آلا ماده در سن 2 سالگی وارد دوره بلوغ می شوند.

راهکار های شکار ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا یکی از رمغوب ترین انواع ماهی به شمار می رود که البته صید ماهی قزل آلا نیز مانند دیگر انواع ماهی های شمال از 20 مهر ماه آغاز می گردد و تا 20 فروردین ماه ادامه دارد. برای شکار و صید ماهی قزل آلا باید از طعمه هایی چون انواع حشرات مصنوعی، کرم بچه ماهی، سافت بایت ها یا کرم ها و ماهی های ژله ای، انواع لانسه ها و… استفاده کرد. البته بهترین روش برای صید این ماهی استفاده از سیستم اسپنینگ می باشد و شما می توانید از سیستم های مختلفی چون فلای فیشینگ نیز در صید ماهی استفاده کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما