لیست قیمت انواع ماهی قزل آلا ایرانی

ماهی قزل آلا در انواع مختلفی یافت می شود که در این مطلب از معروف ترین ماهی های ایرانی نام برده شده است. لیست قیمت انواع ماهی قزل آلا را از مطلب زیر دریافت نمایید.
ماهی قزل آلا گونه ای از مرغوب ترین ماهی شمال کشور محسوب می شود که در انواع مختلفی در رودخانه ها زندگی می کند. این ماهی دارای باله دمی بزرگی بوده و از ماهیان آزاد محسوب می شود. ماهی قزل آلا از بدنی فشرده برخوردار است و همچنین وزن بزرگترین ماهی قزل آلا 5 کیلوگرم بوده است و می تواند تا 140 سانتی متر نیز رشد داشته باشد. ماهی قزل آلا در فصل زمستان تخم ریزی می کند و البته به راحتی می تواند از خود 10 هزار تخم را استخراج نماید.

معرفی و شناخت انواع ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا رنگین کمان: یکی از مرغوب ترین انواع ماهی قزل آلا که در کشور ایران با فروش خوبی همراه می باشد، ماهی قزل آلا رنگین کمان نام دارد. این ماهی به صورت پرورشی در کشور ایران فروخته می شود و البته دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در ادامه مورد بحث قرار گرفته است.
ماهی قزل آلا رنگین کمان از باله های توسعه یافته ای برخوردار بوده و تعداد باله های آن به 8 می رسد. البته باید بدانید که ماهی قزل آلا رنگین کمان از بالچه ای چربی برخوردار بوده که این نوع ویژگی در ماهیان آزاد دیده می شود. این ماهی دارای دهانی بسیار بزرگ می باشد و البته طعمه های بزرگی را صید می کند. طول ماهی قزل آلا رنگین کمان به 40 سانتی متر می رسد و البته دندان های تیز ماهی قزل آلا رنگین کمان از ویژگی های خوب این ماهی به شمار می رود.

رنگین کمان

ماهی قزل آلا خال قرمز: این ماهی از نوع قزل آلا رنگین کمان مرغوب تر بوده ولی متأسفانه نمی توان این ماهی را پرورش داده چرا که از شرایط زیستی متفاوتی برخوردار است و از دست انسان غذایی دریافت نمی کند. ماهی قزل آلا خال قرمز گونه ای رودخانه ای است که از ماهیان مهاجم محسوب می شود و البته در بازار ایران از طرفداران زیادی برخوردار بوده ولی بسیار کمیاب می باشد.

خال قرمز

قیمت انواع ماهی قزل آلا در بازار

ماهی قزل آلا رنگین کمان که در بازار بیش تر یافت می شود با قیمت 16800 تومان به فروش می رسد، البته این قیمت مربوط به هر 400 الی 600 گرم از این ماهی می باشد. البته باید بدانید که قیمت 200 الی 400 گرم از این ماهی 15000 تومان می باشد و به صورت فیله ای و کامل در بازار به فروش می رسد. البته ماهی قزل آلا خال قرمز به دلیل این که بسیار کمیاب می باشد، کمتر در بازار به فروش می رسد. جهت اطلاع از قیمت روز ماهی قزل آلا با شماره زیر در تماس باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما