فصل صید انواع ماهی قزل آلا در ایران

فصل صید ماهی قزل آلا چه زمانی مشخص شده است؟ صید ماهی قزل آلا با چه طعمه هایی مؤثر می باشد؟ در مورد انواع ماهی قزل آلا پرورش داده شده در ایران چه می دانید؟
در مورد ماهی قزل آلا می توان گفت که این ماهی از ماهیان سردآبی شمال کشور بوده است و البته نام آن را بار ها در بازار شنیده اید و از معروف ترین ماهی آزاد کشور به شمار می رود. این ماهی از بدنی کشیده و البته فشرده برخوردار بوده و بزرگترین ماهی قزل آلا تا 140 سانتی متر و وزن 5 کیلوگرم رشد می کند. این ماهی در انواع مختلفی یافت می شود که می توان به ماهی قزل آلا خال قرمز و قزل آلا رنگین کمان اشاره کرد و در مطلب زیر در مورد آن ها توضیحاتی داده شده است.

معرفی انواع ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا خال قرمز: از گونه های مرغوب ماهی قزل آلا که البته با نام قزل آلای قهوه ای خوانده می شود، ماهی قزل آلا خال قرمز نام دارد. این ماهی در رودخانه ها و آب های شیرین یافت می شود و همچنین می توان گفت که این ماهی از برترین و مرغوب ترین آزاد ماهیان به شمار می رود و به دلیل داشتن مشکلات زیست محیطی و ناسازگاری آن نمی توان این ماهی را در ایران پرورش داد و یا پرورش این ماهی بسیار کم صورت می گیرد. ماهی قزل آلا خال قرمز از ماهیان باهوش بوده است و از دست انسان هیچ غذایی نمی خورد و البته به صورت کمیابی در کشور یافت می شود.

قزل آلا خال قرمز

ماهی قزل آلا رنگین کمان: گونه ای دیگر از انواع ماهی قزل آلا که البته از بدنی کشیده و باله های توسعه یافته ای برخوردار می باشد، ماهی قزل آلا رنگین کمان نام دارد. این ماهی در رودخانه کاسکوکوئیم یافت می شود و بیش ترین پرورش ماهی قزل آلا در حوزه های دریای خزر، دجله، دریاچه نمک و تجن صورت می گیرد. البته بهتر است بدانید که این ماهی از گونه های پرورشی ماهی قزل آلا معرفی شده است و در بازار بیش ترین فروش را به خود اختصاص داده است.

قزل آلا رنگین کمان

فصل صید ماهی قزل آلا در ایران

صید ماهی قزل آلا همیشه با طعمه های طبیعی صورت می گیرد و البته می توان گفت که بهترین صید این ماهی پشه های منطقه ای می باشند و برای صید ماهی قزل آلا می توانید از طعمه ای چون پشه آبی استفاده کنید. بهترین طعمه هایی که برای صید ماهی قزل آلا استفاده می شود، انواع پروانه ها، انواع پشه ها، ملخ ها و سوسک ها هستند و همچنین می توان از کرم خاکی و لارو حشرات نیز برای صید ماهی قزل آلا استفاده کرد. ماهی قزل آلا از ماهی های شمال کشور محسوب می شود و صید ماهی شمال کشور از 20 مهر ماه تا 15 فروردین ماه صورت می گیرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما