عکس انواع ماهی قزل آلا وحشی

آیا می خواهید با انواع ماهی قزل آلا وحشی آشنا شوید؟ عکس انواع ماهی قزل آلا به همراه توضیحات در مطلب زیر آمده است و شما می توانید با انواع ماهی قزل آلا آشنا شوید.
ماهی قزل آلا از دسته ماهیان سردآبی بوده است که در زیر گروه ماهیان آزاد قرار گرفته و از برترین ماهی شمال کشور محسوب می شود. این ماهی در انواع مختلفی یافت می شود و هر کدام از نظر شکل ظاهری با هم متفاوت می باشند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

معرفی انواع ماهی قزل آلا وحشی

ماهی قزل آلا آپاچی: از برترین ماهی های قزل آلا که البته کمتر اسم آن به گوشتان خورده است، می توان به قزل آلا آپاچی اشاره کرد. این ماهی در کوه های شمالی آریزونای آمریکا یافت می شود و البته از بدنی طلایی و خال های مشکی برخوردار می باشد.
این ماهی دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده است که می توان به خال های سیاه رنگ در اطراف چشمان ماهی اشاره کرد. ماهی قزل آلا دارای نواری مشکی بوده و از طولی برابر با 60 سانتی متر برخوردار است و همچنین می تواند تا 3 کیلوگرم رشد داشته باشد.

آپاچی

ماهی قزل آلا پشت آبی: از دیگر انواع گونه های زیبای ماهی قزل آلا که البته در دریاچه sunapea در آمریکا یافت می شود می توان به ماهی قزل آلا پشت آبی اشاره کرد. این ماهی در فصل تابستان صید می شود و البته در بخش های مختلفی از جهان پراکنش داده شده است.

پشت آبی

ماهی قزل آلا گاوی: گونه ای دیگر از انواع ماهی قزل آلا که از ماهیان دریاچه ای به شمار می رود و دارای خال های نارنجی رنگ بوده است می توان به ماهی قزل آلا گاوی اشاره کرد. این ماهی همانطور که در تصویر دیده می شود دارای خال های قرمز رنگ بوده که هر دو طرف ماهی را پوشانده است و البته خال های زرد رنگی بر روی پشت این ماهی نمایان می باشد.
زیستگاه اصلی ماهی قزل آلا گاوی در شمال آمریکا و کانادا بوده است. این ماهی مانند ماهی قزل آلا خال قرمز نبست به عوامل محیطی حساس می باشد و البته از دیگر انواع ماهی قزل آلا متمایز می باشد و دلیل کمیاب بودن این ماهی همین موضوع می باشد.

گاوی

ماهی قزل آلا ببری: گونه ای دیگر از انواع ماهی قزل آلا که از نظر شکل ظاهری به ویژه رنگ پوست این ماهی شبیه به ببر بوده است می توان به قزل آلا ببری اشاره کرد. این ماهی ترکیبی از دو نژاد، چون قزل آلا قهوه ای نر و قزل آلا نهری ماده می باشد و این ماهی قادر به تولیدمثل نمی باشد. البته می توان این ماهی را به صورت مصنوعی تکثیر و پرورش داد.
ماهی قزل آلا ببری از جمله ماهیان مهاجم به شمار می رود و البته از صید ماهی قزل آلا ببری از لذت بخش ترین صید برخوردار است. این ماهی برای تغذیه از ماهیان دیگر استفاده می کند و البته می توان تأثیر منفی در محیط زیست داشته باشد. زیستگاه اصلی ماهی قزل آلا ببری در آمریکا، انگلستان، استرالیا و نیوزیلند بوده است.

ببری

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما