نرخ روز انواع ماهی قزل آلا در ایران

انواع ماهی قزل آلا را نام ببرید. نرخ روز ماهی قزل آلا در بازار ایران چقدر می باشد؟ ماهی قزل آلا از کدام دسته ماهی های آب شیرین بوده است؟ ماهی سردآبی یا گرمابی؟
ماهی قزل آلا از دسته ماهی های سردآبی کشور محسوب می شود که البته در گروه آزاد ماهیان قرار گرفته است. این ماهی از بدنی فشرده و باله دمی بلندی تشکیل شده است و همچنین فلس های این ماهی بین باله چربی و خط جانبی قرار گرفته که تعداد آن ها به 19 عدد نیز می رسد.
این ماهی در اندازه و وزن های مختلفی یافت می شود ولی بزرگترین قزل آلا که در کشور ایران صید شده است دارای وزن 5 کیلوگرم و طول 140 سانتی متر بوده است. در مورد نحوه زندگی این ماهی گفته شده است که ماهی قزل آلا برای تخم ریزی به رودخانه ها می رود و البته در فصل زمستان به تخم ریزی می پردازد. این ماهی قادر است تا 10 هزار عدد تخم را از خود خارج کند و البته انواع ماهی نر و ماده قزل آلا به تخم ریزی در رودخانه ها می پردازند.

معرفی انواع ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا قهوه ای: یکی از زیباترین انواع ماهی قزل آلا که البته با نام ماهی قزل آلا قهوه ای معرفی شده است، ماهی قزل آلا خال قرمز نام دارد. این ماهی نوع بومی اسکاتلند بوده است و البته در کشور هایی چون آمریکا و کانادا یافت می شود. این ماهی دارای رنگ سبز متمایل به قهوه ای بوده است و قسمت شکمی این ماهی به رنگ طلایی می باشد. خال های مشکی و قرمز بر روی بدن ماهی، این ماهی را زیباتر کرده است و هوش این ماهی از دیگر انواع ماهی قزل آلا بیش تر می باشد طوری که پرورش ماهی قزل آلا خال قرمز در ایران انجام نمی شود.

قزل آلا قهوه ای

قزل آلا رنگین کمان: از دیگر انواع ماهی قزل آلا که البته محبوبیت خاصی در بین مردم دارد و البته از گونه های ورزشی و پرورشی محسوب می شود می توان به ماهی قزل آلا رنگین کمان اشاره کرد. طول ماهی قزل آلا رنگین کمان 115 سانتی متر و وزن آن 18 کیلوگرم بوده است ولی این ماهی نمی تواند بیش از 6 سال عمر داشته باشد.
ماهی قزل آلا رنگین کمان از ماهیان بومی آب شیرین آمریکای شمالی بوده است و در بخش های مختلفی از آسیا نیز دیده می شود. ماهی قزل آلا رنگین کمان دارای بدن نقره ای بوده و بیش تر در رودخانه ها و آب های پرجریان یافت می شود.

قزل آلا رنگین کمان

نرخ روز ماهی قزل آلا در بازار ایران

ماهی قزل آلا نیز در انواع مختلفی یافت می شود ولی بیش ترین پرورش ماهی قزل آلا مربوط به قزل آلا رنگین کمان بوده است و به همین دلیل بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص می دهد. قیمت ماهی قزل آلا رنگین کمان که در وزن 300 گرم به بالا می باشد، 12500 تومان بوده است. هر کیلو از ماهی قزل آلا رنگین کمان زنده در بازار کشور 16700 تومان بوده و قیمت فیله قزل آلا طعم دار شده در بازار کشور 27200 تومان می باشد. شما می توانید جهت دریافت آخرین نرخ ماهی قزل آلا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما