زیستگاه بهترین انواع ماهی قزل آلا در جهان

آیا با انواع ماهی قزل آلا آشنا می باشید؟ زیستگاه اصلی ماهی قزل آلا در کجاست؟ بهترین نوع ماهی قزل آلا در جهان کدام می باشد؟ در مورد ماهی قزل آلا چه می دانید؟
ماهی قزل آلا از دسته مرغوب ترین آزاد ماهیان به شمار می رود و از معروف ترین گونه از ماهیان آزاد است که در آب های خزر و رودخانه های اطراف با رشد خوبی از این ماهی همراه می باشیم. در مورد ماهی قزل آلا و زیست شناسی آن ها مطالبی نوشته شده است که با مطالعه آن می توانید به معلومات خود اضافه کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

در مورد زیست شناسی ماهی قزل آلا چه می دانید

ماهی قزل آلا جویباری: یکی از برترین انواع ماهی قزل آلا که در جویبار ها یافت می شود، ماهی قزل آلا جویباری نام دارد. این ماهی می تواند در دمای 17 درجه سانتی گراد زندگی کند و هر چه دمای آب بالاتر رود، رشد آن نیز کمتر می شود. البته این ماهی در رودخانه های کوهستانی بیش ترین رشد را به همراه دارد.

قزل آلا جویباری

ماهی قزل آلا قهوه ای: از دیگر انواع ماهی قزل آلا که در اروپا و اسکاتلند یافت می شود، ماهی قزل آلا قهوه ای بوده است و البته این ماهی در بخش های دیگری از جهان چون آمریکا و کانادا دیده شده است. رنگ این ماهی سبز مایل به قهوه ای بوده و در قسمت شکمی این ماهی رنگ طلایی دیده می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، خال های مشکی و قرمز رنگی در بخش های بیرونی ماه نمایان می باشد.

قزل آلا قهوه ای

قزل آلا رنگین کمان: یکی از محبوب ترین ماهی های ورزشی که البته دارای طول 115سانتی متر و 18 کیلوگرم وزن می باشد، ماهی قزل آلا رنگین کمان بوده و در کشور ایران به عنوان بهترین ماهی پرورشی استقبال می شود. ماهی قزل آلا رنگین کمان از گونه های آمریکای شمالی بوده است که بیش ترین رشد را در بخش های آسیایی دارد و در دریای خزر نیز با رشد خوبی از این ماهی همراه می باشیم.

قزل آلا رنگین کمان

قزل آلا طلایی: این ماهی یکی از زیرگونه های ماهی Rainbow بوده است و همچنین در کالیفرنیا با رشد خوبی همراه می باشد. ماهی قزل آلا طلایی از نوع بومی نهری بوده و در انشعابات رودخانه Kern یافت می شود. البته بیش ترین رشد قزل آلا طلایی در ارتفاعات 3000 متری از دریا بوده است و این ماهی دارای عمر 7 ساله است و طول آن 60 سانتی متر می باشد.

قزل آلا طلایی

ماهی قزل آلا گاوی: یکی از دیگر از انواع ماهی قزل آلا که در دریاچه یافت می شود، می توان به ماهی قزل آلا گاوی اشاره کرد. این ماهی دارای خال های قرمز و نارنجی رنگی بوده است و بر روی بدن این ماهی خال های زرد نیز دیده می شود. زیستگاه ماهی قزل آلا طلایی در آمریکا و کانادا بوده است قسمت های شمالی آمریکا با رشد خوبی از این ماهی همراه هستند.

قزل آلا گاوی
1

  1. پس‌ قزل آلا ی فرانسوی چی‌ یااسپانیا ماقزل فرانسوی در استخرداریم میخاستم ببینم این نژادبهترین قزل دنیا هست یانه

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما