ارزش غذایی انواع ماهی قزل آلا رنگین کمان

ماهی قزل آلا از جمله برترین انواع ماهی های سردآبی است که از برترین ماهی های قزل آلا می توان به قزل آلا رنگین کمان اشاره کرد. در مورد ارزش غذایی ماهی قزل آلا چه می دانید؟
در ابتدا در مورد ماهی قزل آلا مطالبی در اختیار خوانندگان قرار می گیرد. ماهی قزل آلا از جمله ماهی های سردآبی است که در زیر گروه ماهی های آزاد قرار گرفته است و البته تفاوت آن با دیگر انواع ماهی های آزاد داشتن باله دمی بزرگتر می باشد. این ماهی در وزن های مختلفی در بازار به فروش می رسد که البته بزرگترین ماهی قزل آلا در وزن 5 کیلوگرم و 140 سانتی متر بوده است.
ماهی قزل آلا در انواع مختلفی یافت می شود که از مرغوب ترین و کمیاب ترین آن می توان به ماهی قزل آلا خال قرمز اشاره کرد. البته در ایران بیش تر به پرورش ماهی قزل آلا رنگین کمان می پردازند و در بازار با فروش خوبی همراه می باشد. در مطلب زیر اطلاعاتی در مورد ماهی قزل آلا رنگین کمان بیان شده است.

اطلاعات کلی در مورد ماهی قزل آلا رنگین کمان

ماهی قزل آلا رنگین کمان از جمله ماهیانی است که دارای بدنی کشیده بوده است و البته از 8 باله توسعه یافته برخوردار می باشد. ماهی قزل آلا رنگین کمان از جمله ماهی های پرورشی در ایران محسوب می شود که در بازار با قیمت مناسبی به فروش می رسد. این ماهی از بک بالچه چربی برخوردار بوده و دارای رنگ های متفاوتی است و با جابجایی در رودخانه ها رنگ آن نیز تغییر می کند.
طول ماهی قزل آلا رنگین کمان به 40 سانتی متر می رسد و وزن آن 1.3 کیلوگرم بوده است. البته ماهی قزل آلا رنگین کمان از دندان های تیزی برخوردار است و می تواند طعمه های بزرگی را شکار کند. زیستگاه اصلی ماهی قزل آلا رنگین کمان در کاسکوئیم بوده است و این رودخانه در آلاسکا واقع شده است. این ماهی در رودخانه دجله، دریای خزر، دریاچه نمک یافت می شود و بهترین آب برای رشد این ماهی آب سرد و شفاف می باشد.

قزل آلا رنگین کمان

ارزش غذایی ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا از جمله ماهی های پر چرب بوده است و البته از منابع معدنی مفیدی چون پتاسیم برخوردار است و بهترین ماهی برای فشار خونی ها ماهی قزل آلا است. البته ماهی قزل آلا از بخش زیادی پروتئین تشکیل شده است و نسبت به دیگر انواع ماهی های سردآبی از امگا3 زیادی برخوردار می باشد.
در هر 100 گرم از ماهی قزل آلا 112 کیلو کاری انرژی، 19 گرم پروتئین و 4 گرم چربی نهفته است و با مصرف روزانه از این ماهی می توانید قسمت اعظمی از مواد مورد نیاز بدن خود را تأمین نمایید. البته بخش عمده ای ماهی قزل آلا امگا3 و اسید های چرب غیر اشباع تشکیل می دهد و این ماهی منبعی مفید از پروتئین، ویتامین و آهن می باشد و برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید واقع شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما