بهترین طعمه برای صید ماهی قزل آلا

صید ماهی قزل آلا در چه فصلی از سال صورت می گیرد؟ بهترین طعمه برای صید ماهی قزل آلا چه می باشد؟ در مورد انواع ماهی قزل آلا چه می دانید و کدام گونه ماهی پرورشی محسوب می شود؟
ماهی قزل آلا از نمونه ماهیان سردآبی بوده است که از زیر مجموعه آزاد ماهیان به شمار می رود. این ماهی از بدنی فشرده و باله چربی برخوردار بوده و باله دمی این ماهی بزرگتر از ماهیان دیگر می باشد. ماهی قزل آلا تا 140 سانتی متر رشد می کند و همچنین از دو گونه مرغوب این ماهی می توان به ماهی قزل آلا رنگین کمان و قزل آلا خال قرمز اشاره کرد.

معرفی انواع ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا خال قرمز: یکی از مرغوب ترین انواع ماهی قزل آلا می توان به قزل آلا خال قرمز اشاره کرد. این ماهی دارای گوشت نرم و مرغوب بوده است و از خواص زیادی برخوردار می باشد. البته باید بدانید که این ماهی بسیار کمیاب می باشد چرا که به دلیل داشتن شرایط زیستی بسیار سخت آن پرورش داده نمی شود و به همین دلیل است که در رودخانه ها به صورت کمیابی یافت می شود. البته این ماهی از نظر هوش بهتر از ماهی رنگین کمان بوده است و قیمت آن نیز بیش تر می باشد.

خال قرمز

ماهی قزل آلا رنگین کمان: گونه ای دیگر از انواع ماهی قزل آلا که از باله های 8 تایی توسعه یافته برخوردار می باشد، قزل آلا رنگین کمان نام دارد. این ماهی دارای نواری رنگی می باشد و به همین دلیل این نام را بر روی آن نهاده اند. ماهی قزل آلا رنگین کمان بر خلاف ماهی قزل آلا خال قرمز که حساس بوده، بسیار مقاوم بوده و در شرایط سخت نیز زندگی می کند. بیش ترین پرورش ماهی قزل آلا مربوط به قزل آلا رنگین کمان بوده است.

رنگین کمان

بهترین طعمه برای صید ماهی قزل آلا

بهترین زمان صید ماهی قزل آلا در 20 مهرماه تا 15 فروردین ماه بوده است و این زمان برای تمامی ماهی های شمال مدنظر گرفته شده است. البته باید بدانید که بهترین طعمه برای ماهی قزل آلا استفاده از طعمه های طبیعی است. البته باید توجه داشته باشید که چه طعمه هایی در آن اطراف یافت می شود، به عنوان مثال اگر پشه آبی بیش تر یافت شد مشخص می شود که ماهی قزل آلا از آن بیش تر تغذیه می کند و شما نیز می توانید از آن جهت صید ماهی قزل آلا استفاده کنید.
البته رایج ترین طعمه هایی که می توان برای صید ماهی قزل آلا استفاده کرد، پشه های آبی، انواع پروانه ها، سوسک های درختی، زالو، کرم خاکی، لارو حشرات، نوزاد قورباغه، بچه ماهی و… اشاره نمود. البته برای صید ماهی قزل آلا از طعمه های مصنوعی نیز استفاده می شود که می توان به اسپینر های ارتعاشی، چرخنده ها با پولک های متنوع و پشه های مصنوعی و… اشاره کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما