طرز تهیه ماهی قزل آلا سوخاری در ایران

چگونه می توان در منزل ماهی قزل آلا را به صورت سوخاری تهیه نمود؟ طرز تهیه ماهی قزل آلا سوخاری در کشور ایران چگونه می باشد؟ در مطلب زیر در مورد چگونگی سوخاری کردن ماهی قزل آلا صحبت شده است.
ماهی قزل آلا از ماهیان مرغوب شمال کشور می باشد که از طعم و مزه خوبی برخوردار بوده و جدا از آن دارای خواص زیادی می باشد. ماهی قزل آلا از محبوب ترین ماهی های شمالی کشور محسوب می شود که در بازار کشور در انواع رنگین کمان و خال قرمز به فروش می رسد. البته بیش ترین پرورش ماهی قزل آلا و همچنین فروش آن مربوط به ماهی قزل آلا رنگین کمان بوده است.
ماهی قزل آلا به دلیل خواص و قیمت مناسبی که دارد از فروش خوبی همراه بوده است و البته بهترین روش پخت ماهی قزل آلا به صورت کبابی بوده است ولی رایج ترین روش پخت، سوخاری کردن ماهی می باشد.
ماهی قزل آلا را می توان با روش های مختلفی تهیه نمود که البته رایج ترین روش تهیه و پخت ماهی قزل آلا به صورت سوخاری بوده است که در ادامه بیش تر در مورد آن صحبت شده است.

مواد لازم برای پخت و سوخاری کردن ماهی قزل آلا

  • فیله ماهی به میزان 4 عدد
  • پیاز به تعداد 1 عدد
  • آب لیمو نصف پیمانه
  • تخم مرغ به تعداد 2 عدد
  • آرد سوخاری 2 پیمانه
  • سیر رنده شده به تعداد 2 حبه
  • نمک و فلفل به مقدار معین
  • فلفل قرمز به مقدار معین
  • زعفران دم کرده به میزان لازم

طرز تهیه ماهی قزل آلا سوخاری در کشور

فیله های ماهی قزل آلا باید شسته و تمیز شوند و بعد خشک کردن آن ها می توانید به تکه های نواری 4 الی 5 سانتی متری برش بزنید. در این صورت باید فیله های ماهی را با پیاز رنده شده، نمک و فلفل و آبلیمو و همچنین زعفران مزه دار کنید. البته میزان سیر گفته شده نیز باید به این مواد اضافه شود تا طعم خوبی را به ماهی بدهد.
ماهی را داخل مواد گفته شده بگذارید و به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری شود تا خوب ماهی مزه دار شود. البته می توانید بر روی ماهی چندین برش ایجاد کنید تا مواد به داخل ماهی نفوذ کند. هر چه ساعت نگهداری ماهی در مواد بیش تر باشد، بهتر و خوشمزه تر خواهد بود.
حالا باید در یک ظرفی پودر سوخاری به همراه فلفل قرمز و پودر سیر ریخته شود و در ظرفی دیگر تخم مرغ ها را بشکنید و کاملاً به هم بزنید. ماهی ها را از مواد جدا کرده و در تخم مرغ ها فرو برید و بعد از آن در آرد سوخاری گذاشته و در روغن داغ شده بگذارید. البته می توانید بعد از سرخ شدن ماهی آن را با زنجبیل مزه دار کنید و یا این که پودر زنجبیل را درون روغن بریزید تا ماهی خوشمزه تر شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما